Fundacja ormiańska KZKO
Projekt "Armine, Sister " w Warszawie
Dodano 2014-03-02

 

W dniach 9-12 marca 2014 [niedziela - środa]zostanie zaprezentowane w warszawie przedstawienie "Armine, Sister"
9 marca o godz. 19:00, 10-12 marca o godz. 20:00
Nowy Teatr
ul. Madalińskiego 10/16, Warszawa
bilety: 30 zł
rezerwacja i sprzedaż: bow@nowyteatr.org
tel. 22 3793333
Dodatkowo spektaklowi towarzyszą spotkania:
6 marca [czwartek] 19:00 Warszawa, kluboksięgarnia „Wrzenie świata”, ul. Gałczyńskiego 7
wstęp wolny
Historia ludobójstwa. Pamięć, ciągłość, sprzeciw
Spotkanie z Arą Sarafianem (Wielka Brytania), dyrektorem Instytutu Komitasa w Londynie 
Ara Sarafian – historyk-archiwista oraz dyrektor Instytutu Komitasa, niezależnego ośrodka badań oraz wydawnictwa, które publikuje książki odnoszące się do współczesnego doświadczenia Ormian. Specjalizuje się w późnych dziejach Imperium Osmańskiego i współczesnej historii Armenii. Znana jest przede wszystkim jego praca związana z tematem ludobójstwa Ormian z 1915 roku dzięki takim publikacjom jak krytyczne wydanie dokumentu parlamentarnego Wielkiej Brytanii z 1916, tzw. Niebieskiej Księgi, The Treatment of Armenians in the Ottoman Empire 1916. Często prowadzi prace archiwalne w Turcji oraz inne projekty związane z Ormianami. Jest postacią znaną zarówno w prasie tureckiej, jak i ormiańskiej [www.gomidas.org].
7 marca [piątek] 19:00 Warszawa, Faktyczny Dom Kultury Instytutu Reportażu, ul. Gałczyńskiego 12
wstęp wolny
Tatuaże babci (reżyseria Suzanne Khardalian, Szwecja 2011; 58’, film w języku angielskim)
Pokaz filmu dokumentalnego i spotkanie z reżyserką
Suzanne Khardalian – niezależna dokumentalista i dziennikarka, mieszkająca i pracująca w Sztokholmie. Studiowała dziennikarstwo w Bejrucie i Paryżu, a także prawo międzynarodowe i dyplomację w Fletcher School na Tufts University w Bostonie, uzyskując tytuł magistra. Do 1988 roku pracowała w Paryżu jako dziennikarka, a następnie zajęła się filmem. Jej filmografia obejmuje m.in.: Back to Ararat (1988), Unsafe Ground (1993), The Lion from Gaza (1996), Her Armenian Prince (1997), From Opium to Chrysanthemums (2000), Words and Stones (2001), Where Lies My Victory (2002), I Hate Dogs (2005), Bullshit (2006), Young Freud in Gaza (2008), Grandma’s Tattoos (2012). Jest także autorką książki Berättandets Befrielse (Sztokholm, 2010). Obecnie pracuje nad nowym obrazem, Camel, w którym ukazuje, jak zachodnie media relacjonują zdarzenia na Bliskim Wschodzie, skupiając się głównie na kobietach.
10 marca [poniedziałek] 18:00 Warszawa, Nowy Teatr, Hala warsztatowa, ul. Madalińskiego 10/16
wstęp wolny
Liturgia prochu. O upamiętnianiu poprzez teatr
Spotkanie z udziałem Tomasza Kubikowskiego, Tadeusza Kornasia i Jarosława Freta połączone z pokazem filmu Szczekająca wyspa [Chienne d’histoire, film animowany, 15’, reż. Serge Avédikian, Francja 2010]
Tomasz Kubikowski - profesor nadzwyczajny Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, od 2003 zastępca dyrektora atystycznego Teatru Narodowego w Warszawie. Badacz teatru i performansu, tłumacz, edytor, krytyk teatralny. Autor książek: Siedem bytów teatralnych. O fenomenologii sztuki scenicznej (Warszawa 1994) i Reguła Nibelunga. Teatr w świetle nowych badań świadomości (Warszawa 2004). Tłumacz m.in. prac Richarda Schechnera: Przyszłość rytuału. Pisma o kulturze i o przedstawieniach (Warszawa 2000); Performatyka: wstęp, Ośrodek Grotowskiego (Wrocław 2006). Edytor Raptularza Zbigniewa Raszewskiego (Londyn 2004, wraz z Edytą Kubikowską), redaktor naukowy książki Performans Marvina Carlsona (Warszawa 2007).
Tadeusz Kornaś – adiunkt w Katedrze Teatru i Dramatu UJ, w latach 1997-2009 redaktor „Didaskaliów” (w latach 2004-2008 redaktor naczelny). Ważnym kręgiem jego zainteresowań jest usytuowanie teatru w szerokim kontekście kulturowym i społecznym. Stąd badania na temat związków teatru z filozofią, religią czy historią. Autor książek: Dziady – od Wyspiańskiego do Grzegorzewskiego (wspólnie z Grzegorzem Niziołkiem, Kraków 1999), Włodzimierz Staniewski i Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice” (Kraków 2004), Aniołom i światu widowisko (Kraków 2009) oraz licznych publikacji w wydawnictwach zbiorowych i czasopismach (m.in.: „Theater der Zeit”, „Theaterschrift”, „Dialog”, „Teatr”).
Oraz:
Wystawa zdjęć Magdaleny Mądrej "Obrazy z Anatolii"- 9-12 marca [niedziela-środa]
Warszawa, Nowy Teatr, ul. Madalińskiego 10/16

W dniach 9-12 marca 2014 (niedziela - środa) w Warszawie zostanie zaprezentowane przedstawienie "Armine, Sister"

9 marca o godz. 19:00, 10-12 marca o godz. 20:00

Nowy Teatr ul. Madalińskiego 10/16, Warszawa

bilety: 30 zł, rezerwacja i sprzedaż: bow@nowyteatr.org, tel. 22 3793333

Dodatkowo spektaklowi towarzyszą spotkania:

6 marca (czwartek) 19:00 Warszawa, kluboksięgarnia „Wrzenie świata”, ul. Gałczyńskiego 7

wstęp wolny

"Historia ludobójstwa. Pamięć, ciągłość, sprzeciw" - Spotkanie z Arą Sarafianem (Wielka Brytania), dyrektorem Instytutu Komitasa w Londynie 

Ara Sarafian – historyk-archiwista oraz dyrektor Instytutu Komitasa, niezależnego ośrodka badań oraz wydawnictwa, które publikuje książki odnoszące się do współczesnego doświadczenia Ormian. Specjalizuje się w późnych dziejach Imperium Osmańskiego i współczesnej historii Armenii. Znana jest przede wszystkim jego praca związana z tematem ludobójstwa Ormian z 1915 roku dzięki takim publikacjom jak krytyczne wydanie dokumentu parlamentarnego Wielkiej Brytanii z 1916, tzw. Niebieskiej Księgi, The Treatment of Armenians in the Ottoman Empire 1916. Często prowadzi prace archiwalne w Turcji oraz inne projekty związane z Ormianami. Jest postacią znaną zarówno w prasie tureckiej, jak i ormiańskiej [www.gomidas.org].

7 marca (piątek) 19:00 Warszawa, Faktyczny Dom Kultury Instytutu Reportażu, ul. Gałczyńskiego 12

wstęp wolny

Pokaz filmu dokumentalnego i spotkanie z reżyserką- "Tatuaże babci" (reżyseria Suzanne Khardalian, Szwecja 2011; 58’, film w języku angielskim)

Suzanne Khardalian – niezależna dokumentalista i dziennikarka, mieszkająca i pracująca w Sztokholmie. Studiowała dziennikarstwo w Bejrucie i Paryżu, a także prawo międzynarodowe i dyplomację w Fletcher School na Tufts University w Bostonie, uzyskując tytuł magistra. Do 1988 roku pracowała w Paryżu jako dziennikarka, a następnie zajęła się filmem. Jej filmografia obejmuje m.in.: Back to Ararat (1988), Unsafe Ground (1993), The Lion from Gaza (1996), Her Armenian Prince (1997), From Opium to Chrysanthemums (2000), Words and Stones (2001), Where Lies My Victory (2002), I Hate Dogs (2005), Bullshit (2006), Young Freud in Gaza (2008), Grandma’s Tattoos (2012). Jest także autorką książki Berättandets Befrielse (Sztokholm, 2010). Obecnie pracuje nad nowym obrazem, Camel, w którym ukazuje, jak zachodnie media relacjonują zdarzenia na Bliskim Wschodzie, skupiając się głównie na kobietach.

10 marca (poniedziałek) 18:00 Warszawa, Nowy Teatr, Hala warsztatowa, ul. Madalińskiego 10/16

wstęp wolny

"Liturgia prochu. O upamiętnianiu poprzez teatr" - spotkanie z udziałem Tomasza Kubikowskiego, Tadeusza Kornasia i Jarosława Freta połączone z pokazem filmu Szczekająca wyspa (Chienne d’histoire, film animowany, 15’, reż. Serge Avédikian, Francja 2010)

Tomasz Kubikowski - profesor nadzwyczajny Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, od 2003 zastępca dyrektora atystycznego Teatru Narodowego w Warszawie. Badacz teatru i performansu, tłumacz, edytor, krytyk teatralny. Autor książek: Siedem bytów teatralnych. O fenomenologii sztuki scenicznej (Warszawa 1994) i Reguła Nibelunga. Teatr w świetle nowych badań świadomości (Warszawa 2004). Tłumacz m.in. prac Richarda Schechnera: Przyszłość rytuału. Pisma o kulturze i o przedstawieniach (Warszawa 2000); Performatyka: wstęp, Ośrodek Grotowskiego (Wrocław 2006). Edytor Raptularza Zbigniewa Raszewskiego (Londyn 2004, wraz z Edytą Kubikowską), redaktor naukowy książki Performans Marvina Carlsona (Warszawa 2007).

Tadeusz Kornaś – adiunkt w Katedrze Teatru i Dramatu UJ, w latach 1997-2009 redaktor „Didaskaliów” (w latach 2004-2008 redaktor naczelny). Ważnym kręgiem jego zainteresowań jest usytuowanie teatru w szerokim kontekście kulturowym i społecznym. Stąd badania na temat związków teatru z filozofią, religią czy historią. Autor książek: Dziady – od Wyspiańskiego do Grzegorzewskiego (wspólnie z Grzegorzem Niziołkiem, Kraków 1999), Włodzimierz Staniewski i Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice” (Kraków 2004), Aniołom i światu widowisko (Kraków 2009) oraz licznych publikacji w wydawnictwach zbiorowych i czasopismach (m.in.: „Theater der Zeit”, „Theaterschrift”, „Dialog”, „Teatr”).

Oraz: Wystawa zdjęć Magdaleny Mądrej "Obrazy z Anatolii"- 9-12 marca (niedziela-środa) Warszawa, Nowy Teatr, ul. Madalińskiego 10/16

sponsorzy i partnerzy:
Materiały publikowane na stronie są własnością Fundacji Armenian Foundation
Kopiowanie bez zgody Fundacji jest zabronione.